foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Zespół Szkół Techniczno-Usługowych im. Jana Pawła II
  ul. Pokoju 14, 42-600 Tarnowskie Góry

 tel.: 32 719 11 58


Logo rek 2012
platforma

zawodowcy

f_rosa

Panel logowania

Odwiedziło nas:Odwiedziło nas:196857
szukajW związku z realizacją w szkole programu wychowawczego klas mundurowych uczestniczących w pilotażu, Dyrektor Szkoły ogłasza konkurs na Patrona (Bohatera) dla pionu klas mundurowych.

Zasady wyboru Patrona:
Etap I – zgłaszanie kandydatur
Uczeń zgłasza propozycję, dołączając krótki opis postaci (bohatera). Postać Patrona powinna stać się dla kadetów wzorem postaw. Jego historia powinna być dla uczniów inspiracją w ich ścieżce rozwoju. Wyboru Patrona należy dokonać z uwzględnieniem lokalnej historii i tradycji, specjalności szkoły itd. Patrona wybiera się spośród postaci i jednostek podziemia niepodległościowego – od I konspiracji (od 1939) do Żołnierzy Niezłomnych (do 1963). Postać taka powinna być także wyróżnikiem szkoły, pozwalać budować odrębność i samoidentyfikację uczniów, jako wychowanków szkoły inspirowanej postacią tego Patrona. Patronem szkoły może być zarówno konkretna postać historyczna jak i konkretny oddział  wojskowy. Wskazane jest wybranie postaci związanej z regionem (najlepiej powiatem, co najwyżej województwem), umożliwi to poszukiwanie śladów życia tej postaci lub pozwoli uczestniczyć w upamiętnianiu konkretnych wydarzeń związanych z Patronem w swojej okolicy.
Propozycje Kandydów uczniowie zgłaszają u Dyrektora Szkoły, Wychowawcy lub mailowo pisząc na admin@zstu.tg.edu.pl.
Termin zgłaszania kandydatur: do 19 stycznia 2018.

Etap II – zaznajomienie społeczności szkolnej z propozycjami         
Uczniowie w wybranej przez siebie formie wykonują plakaty, gazetki, prezentacje na stronę szkoły itp. Wnioskodawcy prezentują postaci proponowanych bohaterów. W uzasadnionych przypadkach Dyrekcja szkoły dokonuje korekty listy zgłoszonych postaci.
Termin: do 11 lutego 2018.

Etap III – debaty w klasach
W każdej klasie przeprowadzana zostanie lekcja poświęcona dyskusji o przedstawionych propozycjach. Każda klasa spośród wszystkich zaproponowanych postaci wybiera 3 do 5 postaci.
Termin: od 20 stycznia 2018 – 16 lutego 2018.

Etap IV – wybór Patrona
W szkole przeprowadzone zostanie głosowanie, w którym każdy uczeń klas mundurowych odda głos. Głosowanie odbędzie się drogą elektroniczną poprzez stronę platforma.zstu.tg.edu.pl (uczniowie klas 2 i 3 zakładają specjalne konta do 19 stycznia 2018). Ostateczną decyzje w sprawie wyboru Patrona podejmuje Rada Pedagogiczna.
Termin głosowania: od 19 lutego – 23 lutego 2018.

Etap V – konkurs wiedzy o patronie
W szkole przeprowadzany zostanie konkurs wiedzy o patronie.
Termin: do ustalenia.

Szczegółowy PROGRAM WYCHOWAWCZY DLA KLAS MUNDUROWYCH UCZESTNICZĄCYCH W PILOTAŻU ROK SZKOLNY 2017/2018

Z naszej galerii...

czytaj pl 2017 plakat

wtorek, 20 lutego 2018
Dziś imieniny:
Leona, Ludomira

Partnerzy

FUNDACJA "SZTURMAN"
szturman
rekrutacja2017/2018
plan lekcji

2003 - 2018 Copyright zstu Rights Reserved
Zespół Szkół Techniczno-Usługowych im. Jana Pawła II w Tarnowskich Górach
Administrator strony: mgr inż. Joanna Boguwolska
Tłumaczenie na język niemicki: mgr Wioletta Szyguła

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. czytaj więcej...