Zespół Szkół Techniczno-Usługowych im. Jana Pawła II

Panel logowania

Odwiedziło nas:Odwiedziło nas:180982
erasmus plus logoŚroda, 9 marca
Wczesnym rankiem udaliśmy się na całodniowa wycieczkę do Walencji. Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy Stare Miasto, poznaliśmy jego historię, bogatą architekturę i dawne tradycje. Zapach pomarańczy umilał nam pobyt na Starówce. Następną atrakcją były pola ryżowe. Zakosztowaliśmy tradycyjnej potrawy hiszpańskiej, którą była paella. W drodze powrotnej podziwialiśmy sady pomarańczowe i cytrynowe, gaje oliwne i drzewa migdałowe.

Wtorek, 8 marca
Po muzycznym poranku, zwiedziliśmy szkołę. Aby móc dobrze komunikować się z naszymi gospodarzami, rozpoczęliśmy naukę języka hiszpańskiego. Zaznaczyć należy, że dialogi przeprowadzane przez Bartka zachwyciły nawet rodowitych Hiszpanów. Po południu udaliśmy się do malowniczego miasteczka Elche, w którym znajduje się przepiękny palmtopy park wpisany na listę UNESCO. Przechadzając się również po mieście podziwialiśmy tutejsze zabytki i zakosztowaliśmy lokalnych specjałów.

Poniedziałek, 7 marca
Po uroczystym powitaniu przez gospodarzy, obejrzeliśmy przedstawienie muzyczne w wykonaniu Senegalczyka. O godzinie 11:00 czekało nas bardzo ważne spotkanie z władzami miasta. Naszym pobytem zainteresowało się wiele lokalnych stacji telewizyjnych i dziennikarzy. Wykazaliśmy się znakomitą kondycją pokonując kolejne stopnie w drodze do zamku Świętej Barbary, który rozpościera się nad miastem. W trakcie sjesty zregenerowaliśmy siły, by popołudnie spędzić na urokliwym spacerze po El Cabo De Las Huertas, zamieszkany przez wiele gatunków roślin i zwierząt zagrożonych wyginięciem. Równocześnie podziwialiśmy liczne skamieliny obecne na skaliste plaży.

Niedziela, 6 marca
Niedzielny poranek przywitał nas pełnym słońcem. Po tradycyjnym angielskim śniadaniu ruszyliśmy na dalszy podbój Londynu. Nie straszne były nam mumie egipskie w British Museum, ani poruszanie się po londyńskim metrze. Wizytę w Londynie zakończyliśmy krótkim spacerem po Hyde Parku. Wieczorem czekał nas lot do Alicante.

Sobota 5 marca
W drodze do Alicante odwiedziliśmy Londyn. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od herbatki u królowej. Zachwyciły nas jej posiadłość, ogrody i dzielni wartownicy. Usłyszeliśmy bicie Big Bena, podziwialiśmy płótna Rembrandta i Renoira w National Gallery, zrobiliśmy zakupy na Oxford Street. W nocnej scenerii podziwialiśmy Tower, londyńskie mosty i Katedrę Świętego Pawła.

Z naszej galerii...

Zespół Szkół Techniczno-Usługowych im. Jana Pawła II w Tarnowskich Górach
Administrator strony: mgr inż. Joanna Boguwolska
Tłumaczenie na język niemicki: mgr Wioletta Szyguła

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. czytaj więcej...