"Zielono mam w głowie i fiołki w niej kwitną,
Na klombach mych myśli sadzone za młodu,
Pod słońcem, co dało mi duszę błękitną
I które mi świeci bez trosk i zachodu?"
4 marca 2014r. gościliśmy w naszej szkole Jarosława Kasprzyka - doświadczonego edukatora, prowadzącego zajęcia edukacyjne w ramach projektów Klubu Gaja - Stowarzyszenia Ekologiczno-Kulturalnego, m.in. "Święto Drzewa", "Zaadoptuj rzekę", "Jak działać dla Ziemi". Edukator zajmuje się również prezentacją wystaw, z którymi dotarł już do kilkudziesięciu miast w całej Polsce oraz stoisk informacyjnych prezentujących działania Klubu Gaja podczas różnych wydarzeń. Uczestniczy także w happeningach i spektaklach ulicznych organizacji. Cały zespół Klubu Gaja pracuje z zaangażowaniem i pasją w oparciu o idee i wspólne cele. Należą do nich: praca na rzecz ochrony przyrody i zwierząt oraz kształtowanie proekologicznych postaw społecznych, w trosce o środowisko. Wszyscy pracownicy Klubu Gaja, indywidualnie odpowiedzialni są za poszczególne projekty, angażują się w różnorodne działania w całym kraju, inicjują nowe przedsięwzięcia, zabierają głos w dyskusjach publicznych. Organizowane przez Klub Gaja wykłady i warsztaty zachęcają do całościowego spojrzenia na świat, wolontariatu na rzecz przyrody, zwierząt i ludzi, twórczego podejścia do życia i wreszcie dzielenia się wiedzą na temat ochrony środowiska z najbliższymi. Spotkania z edukatorami Klubu Gaja przekonują, że ekologia nie jest tylko teorią, ale praktyką dostępną dla każdego człowieka, każdego dnia. Najważniejszym celem zespołu jest skuteczność i długofalowość oraz wprowadzanie trwałych zmian społecznych w postrzeganiu i wykorzystywaniu przyrody i zwierząt. Programy i kampanie Klubu Gaja zmierzają do budowy społecznego zaufania i rozwoju samodzielnych inicjatyw obywatelskich przy poszanowaniu współpracy różnorodnych środowisk społecznych, pokoleniowych, wyznaniowych i kulturowych. Rezultatem ich działań jest dobro ludzi, przyrody i zwierząt.
W prelekcji uczestniczyli uczniowie klas: I a LO, I c LO, III d LO oraz II d T. Zdobyta wiedza powinna wpłynąć na ich właściwe zachowania proekologiczne w życiu w dbałości i trosce o środowisko przyrodnicze, a także powinna posłużyć im do twórczego rozwiązywania problemów.
"Przyroda nie zna kary ni nagrody, zna tylko konsekwencje."